خودرو

اهمیت سرویس دوره ای گیربکس بی وای دی بر سلامت آن

عصر خودرو- شرکت بی وای دی (BYD) یکی از معروف­ترین و مهمترین سازندگان اتومبیل در کشور چین است که در ساخت گیربکسهای موجود در خودروهای خود نهایت دقت را به کار میگیرد؛ به همین دلیل مواردی همچون سرویس و یا تعمیر گیربکس بی وای دی دانش و تجربه بالایی را میطلبد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت بی وای دی‌ (BYD) یکی از معروف­ترین و مهمترین سازندگان اتومبیل در کشور چین است که در ساخت گیربکسهای موجود در خودروهای خود نهایت دقت را به کار میگیرد؛ به همین دلیل مواردی همچون سرویس و یا تعمیر گیربکس بی وای دی‌ دانش و تجربه بالایی را میطلبد. شاید این پرسش برایتان به وجود بیاید که این نوع خدمات دقیقاً چه تأثیری دارند و چرا اینقدر بر روی آنها مانور داده میشود؟ ما در این متن قصد داریم به مزایای سرویس کردن و سایر موضوعات مربوط به سرویس و تعمیر گیربکس بپردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
مزیتهای اصلی سرویس کردن گیربکس بی وای دی سرویس کردن به معنای انجام یک سری امور ویژه به منظور تضمین سلامت گیربکس است که باید در بازههای زمانی مشخص و یا پس از طی کردن یک مسافت طولانی صورت بگیرد. همین امر به ظاهر ساده اجازه میدهد تا خیلی زود از کلیه ایرادات گیربکس مطلع شویم و بتوانیم سریعاً آنها را برطرف کنیم. مزایای این امر شامل مواردی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
بهبود میزان عمر گیربکس اولین مزیت سرویس کردن گیربکس هر نوع خودرو از جمله خودروهای شرکت بی وای دی‌ آن است که بر میزان عمر مفید آن میافزاید. قاعدتاً اگر قطعات جعبه دنده اتومبیل شما به صورت منظم تعویض و یا تعمیر شوند، میزان دوام کلی این بخش از خودرو بهبود مییابد، البته تنها در شرایطی که تعمیر گیربکس بی وای دی و سرویس آن با بهرهگیری از قطعات اصلی صورت بگیرد.

جلوگیری از کاهش راندمان گیربکس با گذشت زمان این امکان وجود دارد که گیربکس اتومبیل شما بخشی از توان و قدرت ابتدایی خود را از دست بدهد و راندمان آن کاهش یابد. با انجام یک سرویس ساده میتوان کاری کرد تا عملکرد گیربکس خودرو به حالت اولیه باز گردد. این موضوع به خصوص در خودروهایی که برای مدت زمان بسیار طولانی سرویس نشدهاند، اثرگذار خواهد بود، به نحوی که پس از انجام این خدمات به طور کامل شاهد تفاوت در روند تعویض دندههای خودرو هستیم.
علاوه بر این مورد، بازدید دورهای از گیربکس باعث میشود تا این قطعه از خودرو همواره در بالاترین سطح کارکرد خود (Best operational status) قرار داشته باشد. این موضوع هدف اصلی متخصصان از تعمیر گیربکس بی وای دی‌ است.
کمک به کمتر کردن میزان مصرف سوخت به عنوان یک راننده حرفهای احتمالاً از این امر مطلع هستید که گیربکس حتی بر روی میزان مصرف سوخت نیز اثر میگذارد. با سرویس کردن گیربکس خودروی بی وای دی‌ میتوانید اطمینان داشته باشید که میزان سوخت مصرف شده توسط اتومبیل شما همراه در سطح تعیین شده توسط شرکت باقی میماند و افزایش نمییابد. این در حالی است که در گیربکسهای آسیبدیده بهمرورزمان این میزان به شکل قابل توجهی تغییر می­یابد و بر هزینههای تأمین سوخت میافزایند.
بهترین زمان برای سرویس کردن این گیربکس چه زمانی است؟ بی وای دی توصیه میکند که روند سرویس گیربکسهای موجود در محصولات این شرکت پس از طی کردن مسافتی برابر با شصت هزار کیلومتر انجام گیرد، البته اگر از جمله افرادی هستید که زمان زیادی را در ترافیکهای شلوغ پشت سر میگذارید، بهتر است پس از هر سی هزار کیلومتر به مراکز سرویس و تعمیرات گیربکس اتومات سر بزنید و از کارشناسان مربوطه بخواهید تا اتومبیل شما را به طور کامل بررسی کنند.
چه مواردی در طی سرویس مورد بررسی قرار میگیرند؟ سرویس کردن گیربکس بی وای دی‌ شامل انجام موارد مختلفی می­شود. در نخستین گام، میزان روغن گیربکس مورد بررسی قرار میگیرد تا بتوان تعیین کرد که در سطح استاندارد قرار دارد یا خیر. طبیعتاً اگر سطح روغن پایین باشد، باید نسبت به تنظیم کردن آن اقدام کنیم. گام بعدی، بررسی فیلتر روغن گیربکس است که اگر به موقع تعویض نشود، بر میزان ناخالصی روغن میافزاید و احتمال خراب شدن دندههای گیربکس را افزایش میدهد.
در صورتی که سیستم رایانهای گیربکس دچار مشکل شده باشد، باید با بهرهگیری از سیستمهای استاندارد و تأیید شده توسط بی وای دی‌ آن را به تنظیمات کارخانه برگرداند. به این فرایند ریست کردن گفته میشود. این موضوع تنها در موارد معدود ضروری است و اغلب لازم نبوده که انجام شود. در پایان روند سرویس و تعمیر گیربکس بی وای دی، کارشناسان مرکزی که به آن مراجعه کردید، خودروی شما را دوباره تست میکنند.
تعمیر این گیربکس چه مراحلی دارد؟

در پارهای از موارد، حتی با وجود انجام کلیه سرویسهای تعیین شده در بازههای زمانی مشخص، باز هم احتمال دارد که گیربکس اتومبیل شما به دلیل مواردی غیر اختیاری همچون تصادفات رانندگی و یا موارد مشابه دچار آسیبدیدگی شود. در این شرایط باید به فکر تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی خود باشید.
در اولین گام، تعمیرکاران مجرب نسبت به عیبیابی گیربکس اقدام میکنند تا دقیقاً مشخص شود که چه بخشی از جعبه دنده دچار مشکل شده است. پس از انجام این موضوع، نوبت به تعیین یک راهکار اساسی جهت رفع ایرادات فنی میرسد. بهعنوانمثال، باید این موضوع معین شود که آیا میتوان قطعه آسیبدیده را تعمیر کرد و یا باید آن را به طور کامل با یک قطعه جدید تعویض کنیم.
پس از این مراحل، تعمیرکاران دست به کار میشوند و به سراغ تعمیر گیربکس بی وای دی‌ میروند. توجه داشته باشید که انجام این امر عموماً زمانبر است و هزینههای خاص خود را در بر دارد. با مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر گیربکس میتوانید با صرف کمترین هزینه، شاهد تعمیر شدن گیربکس خودروی خود در کوتاهترین زمان ممکن باشید.بهترین محل برای سرویس گیربکس بی وای دی گیربکس خودروهای بی وای دی‌ نسبت به گیربکسهای به کار رفته در سایر خودروهای چینی پیشرفتهتر است و به همین جهت باید در زمان مناسب به طور کامل سرویس شود. این امر میتواند بر روی میزان عمر کلی خودروی شما بیفزاید و خیالتان را از بابت عملکرد صحیح آن راحت کند.
اگر به دنبال سرویس و یا تعمیر گیربکس بی وای دی‌ هستید، بهتر است تعمیرگاههای شناختهشده و معتبر را به عنوان گزینه خود در نظر داشته باشید.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا