خودرو

برنامه ای برای حذف شورای رقابت از عرصه قیمتگذاری خودرو وجود ندارد/ پرقدرت به کار خود ادامه می دهیم

سخنگوی شورای رقابت با تاکید بر این که این شورا مسئولیت‌های خودش را در بازارهای انحصاری واگذار نکرده و نخواهد کرد، گفت: این مسئولیت کماکان با شورای رقابت است و در حوزه خودرو نیز با قوت پیگیری می شود.
اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی: سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: شورای رقابت مسئولیت‌های خودش را در هیچ حوزه‌ای از جمله خودرو، نه واگذار کرده و نه واگذار می‌کند؛ در حال حاضر همچون گذشته، با همان شکل و سیاق مصوبه دستورالعمل ۵۴۳ در حال اجرا است.
وی افزود: شورای رقابت مصوبه ۵۴۳ را به وزارت صمت ابلاغ کرد، برای این تنظیم‌گر فنی در بازار اختیارات بیشتری داشته باشد، فرآیندها تسهیل و بوروکراسی‌ها کمتر شود.
دادجوی توکلی ادامه داد: در شرایطی که بحران عمیقی به‌ویژه در بخش عرضه وجود داشت، شورای رقابت خودش این مسئولیت را عملیاتی می‌کرد، اما در حال حاضر این اختیار را به تنظیم‌گر فنی (وزارت صمت) سپرده است.
سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: شورای رقابت همچنان پاسخگو و مسئول بازارهای انحصاری است و وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد، صرفا اصلاحاتی را در راستای تسهیل بازار انجام شده و همچنان فرمول شورای رقابت پیاده می‌شود و مسیر قبلی ادامه دارد.
دادجوی توکلی در واکنش به این موضوع که زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش وزارت صمت برای حذف شورای رقابت از حوزه تصمیم‌گیری درخصوص خودرو وجود داشته است، گفت: چنین چیزی نبوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا