خودرو

قیمت بازار تویوتا لوین مشخص شد / لوین گران تر از کرولا


اولین سری از لوین های بنزینی و هیبریدی شرکت برساوش به مشتریان تحویل شد و بازار ارزش آن ها را بالاتر از کرولا تعیین کرد.
لوین، دومین خودروی وارداتی از برند تویوتا به بازار ایران است که در اواخر اسفند ماه بخش اول آن کاملاً ترخیص شد. شرکت برساوش پس از ترخیص سری اول لوین های وارداتی در دو نسخه هیبریدی و بنزینی، فرآیند شماره گذاری و تحویل این خودرو به مشتریان را آغاز کرد.
حال پس از این که لوین به مشتریان و خریداران سامانه یکپارچه تحویل داده شد، به جای حضور در خیابان ها، بیشتر شاهد حضور این خودرو در آگهی های فروش و نمایشگاه ها هستیم. به دنبال این قضیه صاحبان این خودرو، نمایشگاه داران و دلالان در مقایسه با کرولا، قیمت بیشتری برای لوین در نظر گرفتند.
بیشتر بخوانید : تویوتا لوین توربو و هیبرید وارداتی + ویدیو معرفی
با توجه به این که لوین در مقایسه با کرولا برتری هایی دارد، بازار برای نسخه توربو قیمتی در حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و برای نسخه هیبرید قیمتی در حدود ۵ میلیارد تومان در نظر گرفت.
امکانات و آپشن های لوین هیبرید
از مهم ترین آپشن های رفاهی و ایمنی لوین هیبرید می توان به ۶ ایربگ، ترمز پارک برقی، سیستم پایش فشار تایرها، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، آنتی ترپ شیشه ها و سانروف، صندلی ایزوفیکس، سیستم هشدار و جلوگیری تصادف از جلو با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط فعال، نور بالا اتوماتیک، سیستم ورودی بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک، اپل کارپلی و اندروید اتو و … اشاره کرد.
امکانات تویوتا لوین توربو
تویوتا لوین بنزینی قرار است با سطح آپشنی پایین تری نسبت به نسخه هیبرید عرضه شود. ۷ ایربگ (زانویی راننده)، ترمز پارک برقی، سیستم پایش فشار تایرها، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، آنتی ترپ شیشه ها و سانروف، صندلی ایزوفیکس، سیستم هشدار و جلوگیری تصادف از جلو با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل، رادار بین خطوط فعال، نور بالا اتوماتیک، سیستم ورودی بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه دستی، اپل کارپلی و اندروید اتو و … از امکانات مهم لوین بنزینی اند.
مشخصات فنی لوین هیبرید
لوین هیبریدی برساوش هم مانند کرولا هیبریدی که سایپا قرار است وارد کند مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است. در مجموع این دو موتور می توانند ۱۴۰ اسب بخار توان و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی تحویل دهند.
مشخصات فنی لوین بنزینی توربو
تویوتا لوین وارداتی برساوش مانند کرولا معین خودرو دارای یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ است‌. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۸۵ نیوتن متر اعلام شده است. قدرت تولیدی پیشرانه لوین توربو هم از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض مصنوعی ۱۰ سرعته به چرخ های جلوی این خودرو انتقال می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا