خودرو

کلید کاهش انتشار کربن در خودروهای الکتریکی

عصر خودرو- اولین شواهد مبنی بر اینکه وسایل نقلیه الکتریکی میزان انتشار کربن منطقه‌ای را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند، کشف شد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شیمیدان دانشگاه کالیفرنیا برکلی، شبکه گسترده نظارت بر دی‌اکسیدکربن در سراسر منطقه خلیج سانفرانسیسکو ایجاد کرده است.
این شبکه متشکل از بیش از ۸۰ حسگر، اولین شواهدی را ثبت کرده است که نشان می‌دهد استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی به‌طور قابل توجهی انتشار کربن در منطقه را کاهش می‌دهد.
شبکه حسگرها، زاییده فکر رونالد کوهن، استاد شیمی دانشگاه کالیفرنیا برکلی است.
کوهن مانیتورهای آلودگی و دی‌اکسیدکربن ارزان و با بودجه عمومی را پیش‌بینی می‌کند که به‌طور گسترده در مناطق شهری توزیع شده‌اند تا منابع انتشار و محله‌هایی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند را مشخص کنند.
با تخمین ۷۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی از شهرها، تعداد کمی از مناطق شهری اطلاعات دقیقی در مورد محل انتشار این انتشارات دارند.
کوهن گفت: ما با اندازه‌گیری‌های جوی نشان می‌دهیم که استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی مؤثر است و تأثیر مورد نظر بر انتشار دی‌اکسیدکربن دارد.
علیرغم اخبار خوب، کاهش سالانه باید بسیار بیشتر باشد تا اهداف کاهش کربن برآورده شود.
ایالت کالیفرنیا این هدف را برای انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۴۵ تعیین کرده و هدف این است که ۸۵ درصد نزول از کاهش واقعی انتشار حاصل شود.
مقاله کامل این تحقیق در مجله Environmental Science & Technology منتشر شده است.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا