خودرو

فیلم | اولین خودروی شیائومی نیامده تصادف کرد!

زمانی که شیائومی، تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند، حدود یک هفته پیش اولین خودروی خود SU۷ را روانه بازار کرد، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. این سدان فناوری و عملکردی را در سطح رقبای خود یعنی تسلا و پورشه، با قیمت مناسب وعده می‌دهد.
امیرمسعود عابدین: عرضه اولیه این خودرو با مسائلی مانند زمان طولانی انتظار برای تحویل، عدم رعایت ضمانت بازگشت پول و گزارش‌هایی مبنی بر چندین تصادف همراه بوده است.

با وجود قیمت اولیه ۲۹۹۰۰ دلار، مدل پایه SU۷ بیش از ۷۰۰ کیلومتر برد و ۲۹۵ اسب بخار قدرت را ارائه می‌دهد. این اعداد و ارقام جذاب باعث شد که این شرکت ۵۰ هزار سفارش را در ۲۷ دقیقه پس از عرضه و ۸۸۸۹۸ سفارش را در عرض ۲۴ ساعت دریافت کند. این استقبال قابل توجه و حجم سفارشات در کنار جذاب بودن، منجر به برخی مشکلات می‌شود. طبق گزارش رویترز، مشتریان برای دریافت خودروی خود باید مدت زیادی منتظر بمانند. کسانی که نسخه SU۷ Pro را سفارش داده‌اند، باید ۱۸ تا ۲۱ هفته (حدود چهار تا پنج ماه) منتظر بمانند تا خودروی خود را تحویل بگیرند.

بدتر از آن، کسانی که بالاترین نسخه SU۷ Max را سفارش داده‌اند (با ۸۰۰ کیلومتر برد و ۶۶۳ اسب بخار قدرت)، باید تا ۳۰ هفته یا ۷ ماه و نیم صبر کنند.
یکی دیگر از مشکلاتی که شیائومی از زمان عرضه SU۷ با آن دست و پنجه نرم کرده است، افرادی هستند که با آن رانندگی می‌کنند. عکس‌ و فیلم‌هایی از رانندگانی که کنترل خودروهای خود را از دست داده‌اند در شبکه‌های اجتماعی چین منتشر شده است. با قوی‌ترین نسخه این خودرو که ۶۶۳ اسب‌بخار قدرت و گشتاور الکتریکی آنی را به رانندگان ارائه می‌دهد، شاید تعجب‌آور نباشد که برخی از افرادی که در حال تست رانندگی با آن هستند، از راندن آن شگفت‌زده شوند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا