خودرو

بهمن G9 دو برابر کی ام سی T8 در بازار آزاد آگهی می شود


کی ام سی T8 یکی ا پرفروش ترین پیکاپ های موجود در بازار است که البته قیمتش تقریباً نصف بهمن G9، پیکاپ تازه وارد و جذاب بازار، برای خریدار تمام می شود.
بهمن G9 جدیدترین و بزرگ ترین پیکاپ مونتاژی کشور است که به تازگی تحویلش به نمایندگی ها آغاز شده و در بازار آزاد نیز در حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون آگهی و معامله می شود. کی ام سی T8 نیز که در سال های اخیر توانست سهم زیادی از فروش پیکاپ های دو دیفرانسیل را برای خود کند امروز حدود ۵۰ میلیون گران تر شد و حالا در بازار آزاد تقریباً نصف ارزش G9 آگهی و معامله می شود.
به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که بهای یک پیکاپ جدیدالورود محبوب دو برابر پیکاپ به نسبت قدیمی و پرفروش برای خریدار تمام می شود. حال باید پرسید که ارزش دارد مشتری حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای خرید G9 هزینه کند یا این که خرید T8 می تواند به انتظارات و توقعاتش از یک پیکاپ پاسخ دهد؟
در پاسخ به سوال قبل باید گفت که در درجه اول قیمت G9 در هفته های آتی کمی ریزش خواهد داشت زیرا در حال حاضر تعداد کمی از این خودرو تولید شده و به همین دلیل است که در بازار به قیمتی فضایی رسیده است. حال اگر افت قیمت گریبان گیر G9 بهمن موتور شود و نهایتاً در قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تثبیت شود، می تواند گفت که با توجه به طراحی ظاهری، سیستم تعلیق نرم تر و همچنین مجهز بودن به گیربکس اتوماتیک و پیشرانه به روزتر، ارزش خریدش بالاتر می رود و عاقلانه است که خریدار حدود ۱ میلیارد تومان بیشتر برای خرید G9 هزینه کند و از فکر T8 بیرون بیاید.
بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو
امروز در بازار محصولات ایران خودرو تقریباً همه خودروها با همان قیمت دیروزی آگهی شدند به جز ۲۰۷ دنده ای هیدرولیک که ۱۵ میلیون رشد کرد.
در بازار سایپایی ها اما فقط ساینا S حدود ۵ میلیون گران تر شد و از طرفی دیگر شاهد افت ۷ میلیون و ۴ میلیونی شاهین GL و کوییک آر پلاس اتوماتیک بودیم.
در بین چینی ها پس از کی ام سی T8 که ۵۰ میلیون گران تر شد، هایما S5 نیز ۲۰ میلیون رشد کرد و در بین کاهشی ها نیز دیگنیتی پرستیژ بیشتر از همه و ۳۰ میلیون افت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا