خودرو

نسخه جدید فونیکس آریزو ۶ با پیشرانه تنفس طبیعی؛ چری آریزو GX در روسیه دیده شد


دو دستگاه از سدان چری آریزو GX در پایتخت روسیه دیده شده است. احتمال می رود این خودروها برای گواهینامه و عرضه بعدی در بازار آورده شده باشند.
با توجه به اینکه برای گذراندن گواهینامه، دو خودرو لازم است، ما تصمیم گرفتیم با نمایندگی چری تماس بگیریم تا اطلاعات رسمی در این زمینه کسب کنیم. آنها به ما تأیید کردند که در حال حاضر، این شرکت چینی امکان عرضه سدان آریزو GX در بازار داخلی را بررسی می کند. اما هنوز تصمیم نهایی در مورد سرنوشت این مدل گرفته نشده است.

اگر دقت کنید، در خانواده سدان های بنزینی چری آریزو که در حال حاضر در چین ارائه می شوند، فقط دو مدل وجود دارد: آریزو ۵ و نسخه های مختلف آن (پلاس و GT)، و همچنین مدل فلگشیپ آریزو ۸. سدان GX مورد اشاره نیز به خانواده “۵” تعلق داشت.
واقعیت این است که بسته به نوع آپشن، مدل پایه آریزو ۵ می تواند پلتفرم ماژولار خود را بین کلاس C و D گسترش دهد. به این معنی که از حد یک شورلت کروز می تواند بزرگتر از اسکودا اکتاویا شود. آریزو GX یکی از همین نسخه های “گسترش یافته” بود. اگرچه در حال حاضر این مدل دیگر در چین به فروش نمی رسد.

ابعاد بدنه GX 4710 × ۱۸۲۵ × ۱۴۹۰ میلی متر با پایه چرخ ۲۶۷۰ میلی متر است. این خودرو فقط با موتور ۱.۵ لیتری احتراقی SQRE4G15C با قدرت ۱۱۶ اسب بخار (۱۴۳ نیوتن متر) همراه با گیربکس بدون دنده (CVT7) ارائه می شد. آخرین قیمت این سدان در بازار چین برای مدل ۲۰۲۱ با پکیج Champion Edition، ۱۲۹,۸۰۰ یوان (حدود ۱.۶۵ میلیون تومان) بود.
باید اضافه کنیم که این تلاش آریزو GX برای آمدن به روسیه، اولین تلاش آن نیست. در بهار سال دور ۲۰۱۹، شرکت چری از برنامه برای آوردن این سدان به روسیه خبر داده بود. کمی بعد، همان مدل اما با نام صادراتی آریزو ۶، در یک رویداد مطبوعاتی در پاییز ۲۰۱۹ معرفی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا