خودرو

تعویض ۲۰۰۰ دستگاه خودرو برقی با تاکسی‌های فرسوده تهران

اقتصادنیوز: توافقنامه سازمان تاکسیرانی و شرکت مدیران خودرو برای جایگزینی ۲۰۰۰ دستگاه خودرو برقی با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران امضا شد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی روز شنبه گفت: در این تواقفنامه مقرر شد خودرویی با کیفیت مجوز تاکسی دریافت کند و خدمات پس از فروش آن که از دغدغه‌های مهم و جدی ما و تاکسیرانان بود، محقق شد.
وی افزود: رانندگان تاکسی با خودروهای با عمر ۱۰ سال به بالا می‌توانند نسبت به نوسازی اقدام کنند و به‌جای خودرو مصوب قبلی، خودرو جدیدی با بسته حمایتی مناسب دریافت کنند تا بتوانیم در راستای هوای پاک قدم برداریم.
مالکی یادآور شد: چشم‌انداز ما در سال ۱۴۰۳ ورود ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی و پنج هزار دستگاه ون برقی است که در فاز نخست توافقنامه ۱۰ هزار تاکسی برقی امضا می‌شود.
مدیر برقی سازی وزارت صمت نیز در این‌ مراسم گفت: وزارت صمت سیاست توسعه برقی‌سازی را دنبال می‌کند و برنامه‌ ما ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۴۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که در فاز اول ۶ شرکت بزرگ خودروساز توافقنامه تامین خودرو برقی را امضا کردند.

حسن کریمی سنجری تاکید کرد: فاز دوم توسعه برای سایر شهرها با همکاری وزارت کشور انجام خواهد شد اما نکته مهم این است که گسترش خودروهای برقی نیاز به همکاری مراکز مختلف دارد و هم در بخش زیرساخت و تامین برق و همچنین منافع حاصل از صرفه‌جویی جایگزینی خودروی برقی با بنزینی منجر به افزایش قدرت خرید شود.
در این مراسم همچنین یو ژو لی مدیرعامل مدیران خودرو هم گفت: در مرحله اول خیلی مفتخریم که این توافقنامه امضا شد؛ ما برای ۲ هزار دستگاه خودرو برقی توافق کردیم که در مرحله اول یک هزار خودرو تحویل داده خواهد شد.
یو ژو لی افزود: این یک شروع برای شرکت ما و سازمان تاکسیرانی با حضور وزارت صمت است که منجر به ورود خودرو Arrizo PHV به چرخه خواهد شد که نقش پررنگی برای هوای پاک دارد و قدم بعدی خدمات پس از فروش مناسب برای رانندگان خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا