خودرو

سوزوکی ویتارا دوباره فیس لیفت شد/ عکس

سوزوکی ویتارا برای دومین بار فیس‌لیفت شده است. این خودرو با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید و تجهیزات ایمنی بیشتر در اروپا عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سوزوکی فیس‌لیفت دیگری از ویتارا را برای بازار اروپا معرفی کرده که چهرهٔ تازه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی را در کنار ارتقاء تجهیزات ایمنی به همراه آورده است. لازم به ذکر است، این خودرو با گرند ویتارایی که توسط راسا موتور به کشورمان وارد شده متفاوت است. آن خودرو در درجهٔ اول برای بازار هند توسعه پیدا کرده و در مناطقی مثل خاورمیانه هم عرضه می‌شود درحالی‌که بازار اصلی ویتارا اروپا است.

بر اساس گزارش پدال، نسل چهارم ویتارا سال ۲۰۱۴ معرفی شده و هم‌اکنون خودرویی ده‌ساله محسوب می‌شود. این مدل اولین فیس‌لیفت را سال ۲۰۱۸ تجربه کرد و در سال ۲۰۲۰ از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره‌مند شد. جدیدترین به‌روزرسانی ویتارا برای سال ۲۰۲۴ نیز روی تازه‌سازی طراحی بیرونی و بهبود تکنولوژی‌های داخلی تمرکز دارد. سوزوکی امیدوار است بتواند با این به‌روزرسانی‌، ویتارا را حداقل برای چند سال دیگر در بخش رقابتی شاسی‌بلندهای ساب‌کامپکت بازار اروپا حفظ کند.

ظاهر ویتارا ۲۰۲۴ مشابه قبل به نظر می‌رسد اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه تعدادی به‌روزرسانی اندک شد. مهم‌ترین تغییر بیرونی این کراس‌اوور ژاپنی سپر جدید جلو است که به لطف حذف مه شکن‌ها و تعبیهٔ دی‌لایت‌های باریک در طرفین، نمای ساده‌تری دارد. علاوه بر این، جلوپنجره هم بروز شده و ورودی هوای میانی سپر بزرگ‌تر شده است. قاب مشکی‌رنگ دور این ورودی هم یادآور گاردی است که شاسی‌بلندهای آفرودی می‌بینیم. دیگر قسمت‌های ویتارا تغییر خاصی نداشته و صرفاً سوزوکی رینگ‌های جدیدی با طراحی آیرودینامیکی و دو رنگ جدید را برای آن ارائه کرده است.

کابین ویتارا حتی چند سال پیش هم رنگ و بوی کهنگی گرفته بود و به نظر می‌رسید از دههٔ ۹۰ آمده است. در این به‌روزرسانی ۲۰۲۴ نیز صفحه آمپر همچنان آنالوگ باقی مانده ولی سوزوکی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی با نمایشگر لمسی ۹ اینچی را ارائه کرده از قابلیت اتصال USB، بلوتوث، وای‌فای، اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. ویتارا مثل دیگر محصولات سوزوکی در اروپا، قبلاً با مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده عرضه می‌شد اما نسخهٔ بروز شده حالا از سیستم‌های بیشتری شامل پایش توجه راننده، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص تابلوهای جاده و دستیار حفظ حرکت میان خطوط بهره می‌برد.

پیشرانه‌های ویتارا بدون تغییر باقی مانده و این خودرو همچنان با همان موتورهای هیبریدی خفیف و هیبریدی کامل قبلی قابل خریداری خواهد بود. پیشرانهٔ هیبریدی خفیف از نوع ۱.۴ لیتری بنزینی توربو با سیستم ۴۸ ولتی است که ۱۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود که می‌تواند نیرو را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ ارسال کند.

قوای محرکهٔ هیبریدی کامل هم از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۱ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۳۳ اسب بخار قدرت تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۱۱۶ اسب بخار قدرت است که از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. سوزوکی ویتارا مدل ۲۰۲۴ از اوایل تابستان پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش در اروپا خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا