خودرو

سهمیه سوخت چه خودروهایی در سال ۱۴۰۳ قطع می شود؟ / قطع سهمیه سوخت بیش از ۲۰ هزار تاکسی درون و برون شهری

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور گفت: خودروهای فاقد بیمه نامه در سال جاری سهمیه سوخت نخواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سیدکاظم عزیزی، با توجه به شناسایی خودروهای فاقد بیمه نامه افزود: در سال جاری وانت‌بارهای فاقد بیمه نیز شناسایی و سهمیه سوخت آنها قطع می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به تاکسی‌های بدون بیمه شخص‌ثالث اجرایی شده است، تاکید کرد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و مطابق ماده ۴۸ قانون اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، صدور کارت‌ سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است.
به گفته معاون صنایع انرژی ستاد حمل و نقل و سوخت، گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین‌سوز با تاکسی‌ها آغاز شد که ۲۸ هزار تاکسی درون و برون‌شهری فاقد بیمه شناسایی و پس از اطلاع‌رسانی صورت گرفته به این گروه از ناوگان، دارندگان بیش‌از ۵ هزار تاکسی تاکنون اقدام به دریافت بیمه‌نامه کردند و مابقی تاکسی‌ها پس از اعمال این ماده قانونی، مشمول عدم برخورداری از سهمیه سوخت شدند.
عزیزی با اشاره به اینکه مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص‌ثالث، شرط برخورداری از کارت‌ سوخت و نیز سهمیه سوخت بیمه نامه شخص ثالث است، افزود: گام دوم طرح در بخش ناوگان بنزین‌سوز شامل وانت‌بارها خواهد بود که باتوجه به احصا صورت‌ گرفته، بیش‌ از ۱۰ درصد این خودروها فاقد بیمه هستند که در صورت عدم اخذ بیمه‌نامه طی روزهای آتی، مورد اعمال ماده قانونی مذکور قرار خواهند گرفت.
معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور تاکید کرد : بدون شک اجرای این طرح در افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص‌ثالث و ارتقای سطح ایمنی، انضباط و امنیت در حوزه حمل‌ونقل کشور و همچنین مدیریت بهینه مصرف سوخت آثار و نتایجی بسیار خوبی خواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول با اجرای این طرح وجه تمایز بین ناوگان فعال و غیرفعال در چرخه حمل و نقل مشخص و نسبت به بهره مندی آنها از سهمیه سوخت اعمال قانون خواهد شد.
عزیزی تاکید کرد: البته شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کردیم که اگر شخص فرآیند اخذ بیمه‌نامه شخص‌ثالث را انجام داد، کارت‌ سوختش از لیست خاکستری خارج و تخصیص سوخت برای آن به روال عادی برگردد.
وی با اشاره به تاثیر این طرح در مراجعه بیش‌ از ۲۰ هزار خودرو برای دریافت بیمه‌نامه شخص‌ ثالث، گفت: همچنان ۳۰ هزار خودرو اقدام به اخذ بیمه‌نامه نکرده‌اند که نتیحه آن صرفه جویی روزانه دو میلیون لیتر در مصرف نفت‌گاز است که با احتساب یک‌ دلار به‌ عنوان قیمت واقعی نفت‌گاز تاکنون معادل ۲ میلیون دلار در روز صرفه جویی شده که رقم قابل‌توجهی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا