خودرو

اهداف ایران خودرو در سال جدید اعلام شد، رشد ۲۰ درصدی تولید و کاهش ۱۲ درصدی هزینه‌ تمام‌شده محصولات


گروه صنعتی ایران خودرو در آستانه آغاز سال ۱۴۰۳، برنامه‌های فراگیری را برای ارتقای کمی و کیفی محصولات خود و بهبود فرآیندهای تولید هدف‌گذاری کرده است. علیرضا عظیمی، مدیرعامل این گروه صنعتی خودروسازی، در نخستین نشست سال جدید با مدیران ارشد، از هدف‌گذاری رشد دست کم ۲۰ درصدی شمارگان تولید خودرو و کاهش ۱۲ درصدی میانگین هزینه‌های تمام شده محصولات در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
یکی از مهمترین محورهای برنامه‌های ایران خودرو در سال جاری، تمرکز بر ارتقای کیفیت قطعات، مجموعه‌ها و محصولات نهایی است. عظیمی با تأکید بر اهمیت بهبود کیفیت برای مشتریان و تمامی ذینفعان، خاطرنشان ساخت که این موضوع باید برای مردم و مصرف‌کنندگان ملموس و قابل لمس باشد. وی اذعان داشت که اگرچه با اقدامات انجام شده در سال گذشته، نتایج مؤثری در ارتقای کیفیت محصولات کسب شده است، اما هنوز به نتیجه مطلوب و دلخواه نرسیده‌اند. بنابراین تغییرات و اصلاحات لازم در فرآیندهای کیفی تولید محصولات و ارائه خدمات پس از فروش باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد افزایش رضایتمندی مشتریان باشیم.
کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی خودروها از دیگر محورهای کلیدی برنامه‌های ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. با توجه به توانمندی‌های این گروه صنعتی در حوزه طراحی و تولید موتور، موضوع بهبود سطح آلایندگی و کاهش مصرف سوخت موتورهای خودروها همواره مورد تأکید و پیگیری قرار داشته است. عظیمی تصریح کرد که در سال جاری پروژه‌های ویژه‌ای در این زمینه به اجرا درخواهد آمد. وی همچنین تأکید کرد که بهبود فرآیندهای طراحی و تولید قوای محرکه به طور جدی و نه صرفاً در حد شعار، در دستور کار ایران خودرو قرار دارد تا از نتایج این اقدامات، تمامی مردم و مشتریان منتفع شوند.

صادرات سودآور محصولات یکی دیگر از برنامه‌های مهم و تعیین کننده ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ است. عظیمی بر این باور است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صادرات محصولات خودرویی و قطعات یدکی برای این گروه صنعتی وجود دارد که می‌تواند بخشی از نیازهای ارزی آن را تأمین کند. وی اعلام کرد که صادرات در بخش‌های مختلف خودرویی و قطعه‌سازی به طور جدی در سال جاری دنبال خواهد شد. علاوه بر این، برنامه‌های مشخصی نیز برای کاهش وابستگی به ارز و حداکثر استفاده از ظرفیت‌های داخلی مجموعه ایران خودرو طراحی شده است.
ساماندهی شبکه تأمین از طریق اتخاذ رویکرد تیرینگ (Tiering) نیز از دیگر برنامه‌های ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ است. عظیمی در این خصوص تصریح کرد که به منظور افزایش کیفیت تولید قطعات و مجموعه‌ها، از توانمندی‌های مجموعه‌سازان بزرگ که ظرفیت و قابلیت‌های توسعه بالاتری دارند، بهره گرفته خواهد شد. وی افزود که این رویکرد به ویژه در حوزه‌های حساس و پیچیده چون برق و الکترونیک و همچنین موتور و قوای محرکه در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری و اقدامات مؤثری در این راستا صورت خواهد گرفت.
مجموعاً به نظر می‌رسد که گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ عزم خود را برای ارتقای کمی و کیفی محصولات و خدمات، بهبود فرآیندهای تولید، کاهش هزینه‌ها، گسترش صادرات و ساماندهی زنجیره تأمین جزم کرده است. این برنامه‌ها در صورت اجرای موفق می‌تواند منافع قابل توجهی را برای مشتریان، سهامداران و کل صنعت خودروسازی کشور به ارمغان آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا