خودرو

نماینده مجلس: وزارت صمت خودروی مادران را نمی‌دهد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۳۵ هزار خانواده زمین رایگان سه فرزندی را دریافت کرده‌اند اما ۲۰۰ هزار خانواده در صف دریافت این زمین‌ها هستند؛ تاکنون کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت خودرو در اختیار مادران قرار گرفته است.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صمت خودروی مادران را نمی‌دهد. تا کنون ۲۷۰ هزار مادر خودرو گرفته اند و نزدیک به دو برابر این تعداد در صف انتظار هستند. بخوانید… قیمت شاهین در بازار امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ عقب ‏‌افتادگی خودروسازان
به گزارش رادیو تهران، فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی با تایید اینکه برخی بخش‌ها با قانون جوانی جمعیت به خوبی همراهی نکردند گفت: مشکل عدم اجرای قانون چالش‌های بودجه‌ای است. متاسفانه به دلیل عدم تامین بودجه، ۵۰ درصد این قانون اجرایی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه التزام نداشتن برخی مدیران و کارشکنی‌ها موجب شده قانون جوانی جمعیت به خوبی اجرا نشود گفت: اولین چالش ما سازمان برنامه و بودجه است که بودجه مورد نیاز اجرای این قانون را نمی‌دهد و پس از آن التزام نداشتن برخی وزارتخانه‌ها است.
محمدبیگی گفت: وزارت صمت خودروی مادران را نمی‌دهد. تا کنون ۲۷۰ هزار مادر خودرو گرفته اند و نزدیک به دو برابر این تعداد در صف انتظار هستند. قرار بود ۵۰ درصد خودرو‌های داخلی در اختیار مادران قرار گیرد و مادران بدون نوبت و قرعه‌کشی خودرو دریافت کنند، اما تا کنون کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت خودرو در اختیار مادران قرار گرفته است.
او افزود: در پی اجرا نشدن این قانون و تخلفات روی داده ما به عنوان ناظر قانون تذکر دادیم و از وزرا سوال کردیم و موضوعات در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شده است. یکی از موضوعاتی که به طور جدی در سال جاری آن را پیگیری خواهم کرد خودروی مادران است.
رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس یازدهم خبر داد: تاکنون ۳۵ هزار خانواده زمین رایگان سه فرزندی را دریافت کرده اند، اما ۲۰۰ هزار خانواده در صف دریافت این زمین‌ها هستند. وزیر راه و شهرسازی هم به تازگی عنوان کردند حدود ۷۰ هزار خانواده به زودی زمین‌های رایگان را دریافت خواهند کرد و امیدواریم که بقیه خانواده‌های سه فرزندی با شناسایی زمین‌های بیشتر، زمین رایگان خود را دریافت نمایند.
وی در خصوص حق اولاد و عائله‌مندی گفت: به تازگی این مبلغ افزایش یافته و امسال کارگران هم از این حق بهره مند می‌شوند، اما ضمن تشکر از وزیر کار درخواست داریم مبلغی که سه برابر به ازاء هر فرزند و دو برابر به ازاء همسر افزایش می‌یابد به عنوان افزایش حقوق محسوب نشود. ماده ۴۱ قانون کار اجرا شود، چون قانون «جوانی جمعیت»، قانونی جدا است و باید به صورت مجزا اجرا شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا