خودرو

ایران خودرو اشک مردم را درآورد! / مشتریان خشمگین پژو پارس وارد ساختمان شورای رقابت شدند + فیلم و عکس

رکنا اقتصادی: متقاضیان پژوپارس در روزهای اخیر مقابل ساختمان های ریاست جمهوری، شورای رقابت، وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی تجمع کردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند.
به گزارش رکنا، پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایران خودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد.
قیمت جدید پژوپارس در کارخانه حدود ۱۵۰ میلیون بیشتر از پارسال است. محصولی که به‌خاطر سخت‌گیری‌ها و دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد باید نهایتا تا اسفند ۱۴۰۲ از فهرست محصولات داخلی کنار می‌رفت اما ایران خودرو به پشتوانه مجوز‌های لازم می‌تواند حداقل تا پایان بهار امسال به تولید پژو پارس ادامه دهد.
حالا متقاضیانی که زمستان پارسال با حدود ۳۱۰ میلیون امکان خرید پژو پارس از کارخانه را داشتند، باید چیزی نزدیک ۱۵۰ میلیون بیشتر به حساب ایران خودرو واریز کنند. آن هم برای محصولی که بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه روانه بازار می‌شود و به‌خاطر کشمکش‌های سازمان ملی استاندار و ایرانخودرو، نسبت به موعد تحویل اولیه حدود ۵۰ درصد گران شده است.

پژو پارس زمستان ۱۴۰۲ باید به حدود ۱۰۰ هزار متقاضی چشم‌انتظار در سامانه یکپارچه تحویل داده می‌شد، ولی به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان ملی استاندارد، داستان با سروشکل دیگری جلو رفت. تحویل ندادن پژو پارس به متقاضیان در موعد مقرر، تجمع‌های گاه و بیگاه متقاضیان پژو پارس جلو وزارت صمت و … دست‌آخر با عقب‌نشینی سازمان ملی استاندارد همراه شد. پژو پارس طبق اعلام سازمان ملی استاندار مجوز حضور در خط تولید را پیدا کرد؛ به شرطی که ایرانخودرو در سه شیفت برای رفع تعهد به متقاضیان قبلی سامانه یکپارچه اقدام کند و بعد از آن، پژو پارس مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ برای همیشه از سبد محصولات ایرانخودرو کنار گذاشته شود.
قیمت کارخانه پژو پارس همزمان با موعد تحویل اولیه متقاضیان سامانه یکپارچه به ۳۱۰ میلیون نمی‌رسید، اما الان نزدیک ۱۵۰ میلیون به این عدد اضافه شده است.
قیمت کارخانه پژو پارس طبق اطلاعیه جدید ایرانخودرو که مختص متقاضیان پیشین سامانه یکپارچه است، دقیقا ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان قید شده، اما همین محصول همزمان با موعد تحویل متقاضیان سامانه در زمستان پارسال ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان ارزش داشت. قیمت کارخانه پژو پارس با این اوصاف دقیقا ۱۵۱ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده که رسما معادل جهش ۵۱.۵ درصدی است.
پژو پارس به این ترتیب نه از خط تولید کنار رفت و نه به آپشن‌های ایمنی و اجباری مدنظر سازمان ملی استاندارد مجهز شد. این وسط متقاضیان سامانه یکپارچه به‌جای زمستان ۱۴۰۲، در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ۶۰ روز دیگر صاحب محصول جنجالی ایرانخودرو می‌شوند و به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان ملی استاندارد ۱۵۱ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان بیشتر هزینه می‌کنند.

روز گذشته وب سایت اقتصاد ۲۴ با انتشار ویدئویی خبر داد که ثبت‌نام کنندگان پژو پارس در طرح یکپارچه، مقابل سازمان تعزیرات حکومتی تجمع کردند.
با عدم تحویل پژو پارس در موعد زمستان ۱۴۰۲ به نظر می رسد که شرکت ایران خودرو تحویل این خودرو را به بهار ۱۴۰۳ موکول کرده است تا بتواند با دریافت مجوز، قیمت را افزایش دهد. همین موضوع خشم مشتریان این محصول پرطرفدار را برانگیخت. کانال تلگرامی چندثانیه با انتشار تصاویری خبر داد که معترضان به گرانی پژوپارس در ساختمان شورای رقابت تحصن کردند.
همچنین فرارو نوشت: آن طور که در نامه آبی‌های جاده مخصوص آمده است آن‌ها هنوز نامه یا مجوزی از سازمان ملی استاندارد برای تداوم تولید دریافت نکرده اند. حال مشخص نیست برنامه تولید پژو پارس به کجا می‌رسد؟ نامه بازی میان ایران خودرو و سازمان ملی استاندارد از یک طرف و بی خبری درباره نامه ایران خودرو از طرف دیگر سبب تشدید نگرانی متقاضیانی شده که در نوبت تحویل پژو پارس قرار دارند. براساس اخبار منتشر شده، ایران خودرویی‌ها صفی حدود ۱۰۰ هزار نفری را برای واگذاری پژو پارس پیش روی خود می‌بینند و نمی‌دانند چه برنامه‌ریزی باید انجام دهند. این مساله روی قیمت‌های بازاری پژو پارس نیز تاثیر منفی گذاشته و نمودار قیمت بازاری این خودروی پُرطرفدار را صعودی می‌کند.
قیمت کارخانه پژو پارس طبق اطلاعیه جدید ایرانخودرو که مختص متقاضیان پیشین سامانه یکپارچه است، دقیقا ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان قید شده، اما همین محصول همزمان با موعد تحویل متقاضیان سامانه در زمستان پارسال ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان ارزش داشت. قیمت کارخانه پژو پارس با این اوصاف دقیقا ۱۵۱ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده که رسما معادل جهش ۵۱.۵ درصدی است.
پژو پارس به این ترتیب نه از خط تولید کنار رفت و نه به آپشن‌های ایمنی و اجباری مدنظر سازمان ملی استاندارد مجهز شد. این وسط متقاضیان سامانه یکپارچه به‌جای زمستان ۱۴۰۲، در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ۶۰ روز دیگر صاحب محصول جنجالی ایرانخودرو می‌شوند و به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان ملی استاندارد ۱۵۱ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان بیشتر هزینه می‌کنند.
منبع: برترین ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا