خودرو

کیا K4 رونمایی شد؛ جایگزین جدید کیا سراتو + عکس


کیا نسل چهارم سدان کامپکت خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده به فروش می رساند.
کیا هفته گذشته K4 را معرفی کرد و تنها ظاهر خارجی آن را نشان داد. اما در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۴، کیا برخی از جزئیات مربوط به سدان ۲۰۲۵ K4 را فاش کرد که امسال در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

کیا K4 با دو گزینه محرک عرضه خواهد شد. موتور استاندارد یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ پوند-فوت است که با یک گیربکس(CVT) جفت شده است.
موتور قابل انتخاب دیگر یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ پوند-فوت است که با یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته مجهز به پدال تعویض دنده پشت فرمان همراه است. اگر خوش شانس باشیم، ممکن است در آینده یک مدل GT با قدرت بیشتر معرفی شود؛ فورته GT قبلی ۲۰۱ اسب بخار قدرت داشت.
این سدان کامپکت نسل چهارم کیا جایگزین فورته می شود، اما از سدان قدیمی بزرگتر است. کیا می گوید K4 بزرگترین سدان کامپکت در بخش خود با طول ۴۷۱۳ سانتیمتر و عرض ۱۸۵۱ سانتیمتر است. قطعاً از فورته که به ترتیب ۴۶۴۱ و ۱۸۰۱ سانتیمتر بود، بزرگتر است.
در داخل، افزایش طول و عرض به معنای فضای ۹۶.۵ سانتیمتر برای پاهای سرنشینان عقب و ۹۴.۷ سانتیمتر برای سر آنهاست. این سدان همچنین ۰.۴۱ متر مکعب فضای صندوق عقب دارد.

کیا K4 در پنج تریم LX، LXS، EX، GT-Line و GT-Line Turbo عرضه می‌شود. در داخل، یک صفحه نمایش ۳۰ اینچی داشبورد را تسخیر کرده و Apple CarPlay و Android Auto بی سیم به صورت استاندارد ارائه می شوند. بروزرسانی های از راه دور و کلید دیجیتال ۲.۰ کیا با فناوری Ultra Wideband نیز در دسترس است.
تریم داخل خاکستری نیمه روشن برای تریم های LX، LXS و EX در دسترس است. رنگ سبز سنگی نیز برای تریم EX گزینه ایی قابل انتخاب است، در حالی که GT-Line دارای داخل مشکی و سفید است. مدل های GT-Line دارای سیستم گرمایشی صندلی های جلویی هستند، اما تهویه و حافظه صندلی راننده گزینه های اختیاری هستند. سیستم صوتی Harman Kardon نیز یک ارتقای قابل دسترسی است.

کیا K4 از یک طراحی جسورانه با سقف شیب دار تحت عنوان “اتحاد متضادها” بهره می برد. این خودرو از یک ایستایی پهن با چراغ های جلو و عقب عمودی LED استاندارد که از EV9 الهام گرفته اند، برخوردار است. کیا حتی دستگیره های درب عقب را در ستون C مخفی کرده است.
GT-Line با جلوپنجره ها و سپرهای عقب منحصربه فرد با تزئینات براق مشکی، رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی، خط کناری کرومی مات، آینه های مشکی براق و لبه های پنجره و جانبی مشخص می شود. GT-Line Turbo دارای تجهیزات بصری بیشتری مانند چراغ های جلو پروژکتوری LED، چراغ های مه شکن LED و رینگ های منحصربه فرد است. هر دو تریم GT دارای تعلیق عقب مولتی لینکی هستند.

کیا با ارائه تعداد زیادی از امکانات ایمنی استاندارد، ایمنی سرنشینان K4 را نیز تامین می کند. کیسه هوای کناری عقب اکنون استاندارد شده و تجهیزاتی مانند کمک نگهدارنده خط، سیستم پیشگیری از برخورد جلو، هشدار ترافیک عرضی عقب و موارد بیشتر ارائه می شوند. کیا همچنین ویژگی های ایمنی ارتقا یافته دیگری مانند سیستم پیشرفته پیشگیری از برخورد جلو را برای مدل GT-Line Turbo عرضه می کند.

تنها چیزی که هنوز نامشخص است، قیمت شروع K4 است. فورته ۲۰۲۴ کیا از ۱۹,۹۹۰ دلار شروع می شود که با احتساب ۱,۱۵۵ دلار هزینه حمل و نقل است. احتمالاً چند هزار دلار به این قیمت اضافه شود، اما باید کمتر از K5 با قیمت پایه ۲۶,۷۴۵ دلار در سال ۲۰۲۴ باشد. کیا اعلام کرده است که جزئیات قیمت و تاریخ دقیق عرضه را نزدیک تر به زمان آغاز فروش اعلام خواهد کرد. کیا K4 مدل ۲۰۲۵ در نیمه دوم ۲۰۲۴ به نمایندگی ها می رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا