خودرو

خبر خوب ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس؛ تولید روزانه پارس در سال جدید افزایش یافت


گروه صنعتی ایران خودرو در تلاش است تا ظرفیت تولید روزانه محصول پارس را در سال جاری افزایش دهد. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان تولید این خودرو از ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳ به ۷۰۰ دستگاه در روز در کمتر از دو ماه خواهد رسید. این اقدام پس از تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار سال جاری صورت می گیرد.
به منظور تحقق این هدف، ایران خودرو با هماهنگی شبکه تامین کنندگان و قطعه سازان این خودرو، ظرفیت خطوط تولید پارس در پایگاه های تولیدی خود را افزایش خواهد داد. بدین ترتیب، تولید این محصول با حداکثر ظرفیت ممکن که تاکنون وجود داشته، ادامه می یابد. این برنامه به دنبال فراخوان متقاضیان براساس اولویت بندی در سامانه یکپارچه انجام می شود.

خودرو پارس سال مجهز به پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ XU7 با حجم ۱۷۶۱ سی سی است. این موتور قادر به تولید حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور است و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو متصل می گردد. با توجه به وزن نسبتا سبک ۱۱۶۵ کیلوگرمی پارس سال، این قدرت متوسط کافی است تا خودرو در ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب گیری را تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

علیرغم شتاب بهتر نسبت به نسخه ۱۰۵ اسب بخاری TU5، پیشرانه XU7 به دلیل ساختار قدیمی بسیار پرمصرف است. در شرایط رانندگی ترکیبی نیاز به ۹.۱ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد که بیشتر از TU5 است. مصرف شهری آن به ۱۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می رسد. همچنین واشر سرسیلندر این موتور در برابر فشار بالا و مشکلات سیستم خنک کننده حساسیت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا