خودرو

سرمایه لازم برای اخذ نمایندگی ایساکو

سرمایه لازم برای اخذ نمایندگی شرکت‌های معتبری مثل ایساکو، عظام، کروز چقدر است؟ سؤالی که ذهن بسیاری از افراد که فعال و یا قصد ورود به شغل لوازم یدکی خودرو را دارند، مشغول کرده است.
به گزارش پرشین خودرو، سرمایه لازم برای اخذ نمایندگی شرکت‌های معتبری مثل ایساکو، عظام، کروز چقدر است؟ سؤالی که ذهن بسیاری از افراد که فعال و یا قصد ورود به شغل لوازم یدکی خودرو را دارند، مشغول کرده است.
بسیاری از افراد به‌محض ورود به کسب‌وکار لوازم یدکی خودرو، سریعاً به دنبال اخذ نمایندگی از شرکت‌های معتبر هستند. گرفتن نمایندگی قطعات خودرو از شرکت‌های معتبر مثل ایساکو، عظام، کروز و … علاوه بر اینکه به یک سرمایه خوب نیاز دارد، قطعه فروش نیز باید یک سری شرایط ویژه هم داشته باشد.
در این مقاله قصد داریم به این بپردازیم که سرمایه لازم برای اخذ نمایندگی ایساکو چقدر است و به چه شرایط دیگری، علاوه بر سرمایه، برای عضویت در مجموعه بزرگ ایساکو به‌عنوان فروشنده قطعات خودرو نیاز داریم. اگر شما هم در حوزه فروش و تجارت قطعات خودرو فعال هستید و یا علاقه‌مند به شغل لوازم یدکی خودرو، در ادامه با من همراه باشید.
شرکت‌ها و تولیدکنندگان قطعات خودرو، به‌منظور توسعه کسب‌وکار خود، اقدام به اعطای نمایندگی به فعالان در این حوزه می‌کنند.
در همین راستا و متناسب با کسب‌وکار و هدف آن، قرارداد اعطای نمایندگی با عناوین و شرایط مختلف میان صاحبان کسب‌وکار با نماینده منعقد می‌شود. طبق این قرارداد، نماینده، فروش محصولاتش (که در اینجا قطعات خودرو است) را با شرایط معین شده در اختیار فروشگاه‌های فعال در حوزه فروش قطعات خودرو می‌سپارند.

اخذ نمایندگی از شرکت‌های معتبر یک سری مزایا و معایبی دارد که صاحب یک کسب‌وکار بسته به استراتژی فروشگاهش تصمیم می‌گیرد. شاید گفت یکی از مهم‌ترین معایب اخذ نمایندگی داشتن سرمایه زیاد باشد.
ایساکو زیر برند شرکت بزرگ، ایران خودرو است. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند، ایساکو یک تولیدکننده قطعات خودرو است؛ درحالی‌که ایساکو به‌عنوان زیر برند، ایران‌خودرو، قطعات سایر تولیدکنندگان محصولات ایران‌خودرو را تحت نظارت و کنترل کیفی قرار می‌دهد.
ایساکو با نظارت بر کیفیت ساخت قطعات تولیدکنندگان داخلی و خارجی پس از اطمینان از اصالت کالا و اینکه قطعه ساز تمام استانداردهای تولید را رعایت کرده و این قطعه خودرو از لحاظ کیفیت و ایمنی به‌درستی ساخته شده است، آن را با لیبل خود تائید کرده و روانه فروش در بازار قطعات خودرو می‌کند. بدین شکل مصرف‌کننده از خرید کالای صد درصد اصل مطمئن شده و با اطمینان خاطر خرید خود را نهایی می‌سازد.
برای اخذ نمایندگی ایساکو، شما باید یک سرمایه خوب داشته باشید. این سرمایه حداقل ۳ میلیارد تومان است. هر چه میزان سرمایه شما بیشتر باشد، صدالبته که بهتر است. باید اضافه کنیم که سرمایه خوب فقط یکی از شرایط اخذ نمایندگی ایساکو است. علاوه بر سرمایه، شما باید مشمول شرایط دیگری نیز باشید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که در کنار سرمایه برای اعطای نمایندگی، چه شروط دیگری لازم است.

شما باید در بازار فروش قطعات خودرو دارای سابقه باشید و اگر جز افرادی هستید که به‌تازگی قصد راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو دارید و هنوز در صنعت خودرو، اسم‌ورسم شما شناخته شده نیست، باید مدت زمانی منتظر بمانید تا یک سابقه کاری در حوزه قطعات خودرو کسب کنید.
از دیگر شرایط اخذ نمایندگی این است که شما هیچ سابقه کیفری نداشته باشید. همچنین، برای اعتبار سنجی فروشگاهتان، باید عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو در محل فعالیتتان باشید. البته عضویت در اتحادیه لوازم یدکی، کاری است که شما باید در همان ابتدای فعالیت خود انجام دهید وگرنه مدت زمانی طول نمی‌کشد که اتاق اصناف، مانع فعالیتتان می‌شود.
اگر مالک مغازه هستید، ارائه سند مالکیت از دیگر شروط اخذ نمایندگی ایساکو است. اگر مالک فروشگاه نیستید، باید یک اجاره‌نامه محضری که مدت قرارداد آن سه ساله است به شرکت ارائه دهید.
لوکیشن فروشگاه نیز از دیگر شروط اعطای نمایندگی ایساکو است. اگر مغازه شما در خیابان‌های فرعی و بن‌بست باشد، بعید است شرکت ایساکو به شما نمایندگی بدهد. لذا، لوکیشن فروشگاه شما باید در خیابان اصلی باشد. همچنین زیرزمین و یا طبقه دوم نباشد. به عبارتی باید سرراست و جلوی چشم باشد.
البته علاوه بر لوکیشن فروشگاه، متراژ مغازه نیز باید طبق استانداردهای ایساکو باشد. حداقل متراژ فروشگاه باید ۳۰ مترمربع باشد که دارای عرض دهانه ۳ متر است. در کنار مغازه شما باید یک انبار مناسب و استاندارد برای نگهداری سالم قطعات خودرو نیز داشته باشید.
اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم، شرایط اخذ نمایندگی ایساکو و یا سایر شرکت‌های معتبر علاوه بر اینکه سرمایه بالا می‌خواهد، شرایط سخت دیگری هم دارد. شما باید جز افرادی باشید که سابقه فعالیت چند ساله‌ای دارید و به پیچ‌وخم کار مسلط هستید.
ناگفته نماند، چنانچه شما واجد شرایط بودید و توانستید اخذ نمایندگی کنید، دیگر نمی‌توانید قطعات سایر تولیدکنندگان را بفروشید و فقط باید محصولاتی بفروشید که شرکتی بوده و توسط ایساکو عرضه می‌شود.
جمع‌بندی
در این مطلب علاوه بر اینکه گفتیم سرمایه لازم برای نمایندگی ایساکو چقدر نیاز است، تمام شروط اعطای آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما قصد راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو را دارد، نیاز است تا علاوه بر داشتن تمام شروط بالا به‌صورت کامل قطعه شناسی خودرو را بلد باشید تا در هنگام تأمین و خرید قطعات، قطعه پرفروش و کم فروش را به‌درستی تشخیص دهید و بدانید در فاکتور خرید از چه قطعه‌ای به چه تعداد باید سفارش دهید، تا بدین شکل دچار خواب سرمایه نشوید.
راز تجارت در قطعات خودرو، تأمین درست کالاست. همچنین شناخت کامل در مورد بهترین روش‌های فروش لوازم یدکی و ترفند جلب مشتری از دیگر نکات مهم در شغل لوازم یدکی خودرو است. مجموعه دکتر یدکی به‌عنوان نمایندگی معتبر شرکت ایساکو، با راه اندازی آکادمی دکتر یدکی، تمام آموزش‌های لازم در خصوص ورود به شغل لوازم یدکی خودرو رو در وب‌سایت خود قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند از آموزش‌های رایگان این مجموعه استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا