خودرو

قیمت این خودرو بازار را شوکه کرد/ متقاضیان از خرید پشیمان می‌شوند؟

اقتصادنیوز: اولین محصول وارداتی ایران خودرو تحویل متقاضیان شد و در بازار خودرو در دسترس متقاضیان قرار گرفت.
به گزارش اقتصادنیوز، اولین محصول وارداتی ایران خودرو در بازار خودرو آفتابی شد. شاین مکس محصولی از برند دانگ فنگ است که ایران خودرویی ها تصمیم گرفتند به عنوان اولین محصول وارداتی خود شرایط حضورش در بازار خودروی شور ا فراهم کنند.
این خودروی سدان در سامانه یکپارچه با قیمت حدود یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان عرضه شد. اما بررسی های قیمت بازاری خبر از عرضه این خودرو با قیمتی حول و حوش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می دهد.
ایران خودرویی ها چند روز پیش خبر از تحویل اولین سری شاین مکس به خریداران این خودرو دادند. البته ایران خودرو در حال حاضر تحویل مدل بنزینی این خودروی وارداتی را در برنامه دارد و در حال حاضر زمان تحویل مدل هیبرید این خودرو نامشخص است.
قیمت بازاری شاین مکس در حالی در حدود دو میلیارد تومان از قیمت عرضه شده در سامانه یکپارچه فروش بیشتر است که این خودرو فاصله قیمتی زیادی نیز با رقبای خود در بازار دارد و همین مساله می تواند شانس انتخاب شدنش توسط مشتریان را تا حد زیادی کاهش دهد.
اولین محصول وارداتی ایران خودرو در بازار باید با خودروهایی مانند فونیکس آریزو ۶ پرو، کی ام اس J7، ریسپکت پرایم رقابت کند.
اما با توجه به فاصله قیمتی میان شاین مکس و رقبای این خودرو به نظر می رسد متقاضیان ترجیح دهند رقبای این خودروی وارداتی را انتخاب کنند.
کی ام سی J7 با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی تا یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی نزدیکترین رقیب شاین مکس به لحاظ قیمتی است. فونیکس آریزو ۶ پرو با قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی در رده بعدی قرار دارد و ریسپکت پرایم نیز با قیمتی حول و حوش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی تا یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی در رتبه آخر قرار دارد.
به نظر می رسد قیمت شاین مکس با توجه به تداوم عرضه از سوی ایران خودرویی ها با افت در بازار روبرو شود. زیرا با این قیمت به نظر نمی رسد شانسی برای دلربایی از متقاضیان حاضر در بازار خودرو داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا