خودرو

تویوتا RAV4 هیبریدی و تویوتا BZ3 برقی وارداتی به گمرک ایران رسیدند + عکس


اخیراً نخستین محموله خودروهای تویوتا RAV4 هیبریدی و تویوتا BZ3 برقی توسط شرکت واردکنندهٔ برساوش (رهام تجارت پاک) با هدف بازار ایران وارد گمرک شده است. این محموله شامل نمونه‌های اولیه از این دو مدل جدید تویوتاست که به‌ویژه برای عرضه به جانبازان در نظر گرفته شده‌اند.

تویوتا RAV4 جدید اولین کراس‌اوور این شرکت است که بر پایهٔ پلتفرم نوین TNGA-K توسعه یافته و از مزایای فراوانی همچون کاهش ارتفاع مرکز ثقل، افزایش استحکام بدنه و توزیع وزن ایده‌آل برخوردار شده است. این خودرو از سیستم انتقال نیروی ترکیبی جدیدی بهره می‌برد که شامل یک پیشرانهٔ بنزینی ۲.۵ لیتری “داینامیک فورس” و دو موتور الکتریکی است. نیروی ترکیبی این سامانه معادل ۲۶۰ اسب‌بخار است که نسبت به نسل پیشین، افزایشی ۶۶ اسب‌بخاری را نشان می‌دهد.

سیستم انتقال نیرو در این خودرو از نوع دو دیفرانسیل همراه با گیربکس بهینه‌شدهٔ CVT است که به همراه سیستم چرخ‌محور برقی، گشتاور قابل انتقال به محور عقب را تا ۳۰ درصد و گشتاور وارده به محور جلو را از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر می‌سازد. در نمونه‌های هیبریدی RAV4 مشخصات فنی از جمله شتاب ۹.۱ ثانیه، سرعت نهایی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف ترکیبی ۱.۴۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و حجم باک ۵۵ لیتری در نظر گرفته شده است.
از جمله امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، سیستم ترمز ABS و EBD، استارت دکمه‌ای، ایربگ‌های متعدد، مه‌شکن عقب، سیستم صوتی ۴ اسپیکر، آنتن کوسه‌ای، شیشه‌های آنتی‌ترپ، سیستم کنترل حرکت در شیب، ایزوفیکس، صندلی رانندهٔ دستی، ایموبلایزر، آینهٔ وسط برقی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با اپل کارپلی، تهویهٔ اتوماتیک دوکاناله، ترمز پارک برقی، صندلی‌های پارچه‌ای، سیستم نمایش فشار باد تایرها، اتوهلد، کی‌لس، حالت رانندگی برقی، سیستم رادار بین خطوط و سیستم کمک ترمز اشاره کرد.

در کنار RAV4 هیبریدی، نمونه‌های اولیهٔ تویوتا BZ3 نیز به کشور وارد شده‌اند. BZ3 یک سدان تمام برقی جدید است که بر پایهٔ پلتفرم الکتریکی e-TNGA تویوتا توسعه یافته و در همکاری با شرکت بی‌وای‌دی (BYD) تولید می‌شود. ساختار فنی، قوای محرکه، انتقال نیرو و باتری‌های این خودرو توسط بی‌وای‌دی طراحی و ساخته شده که تویوتا از آن به عنوان یک نقطهٔ قوت یاد می‌کند.

در بازار جهانی، تویوتا BZ3 با دو نیروی محرک ۱۸۳ و ۲۴۴ اسب‌بخاری ارائه می‌شود که هر دو مدل ۳۰۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. براساس استاندارد CLTC، برد قابل پیمایش در مدل پایه و قوی‌تر به ترتیب ۵۱۷ و ۶۰۶ کیلومتر اعلام شده اما در شرایط استفادهٔ واقعی، این برد می‌تواند تا ۲۰ درصد کاهش یابد. امکانات رفاهی و فناوری‌های مدرن متعددی مانند گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، سانروف، تریم داخلی چرم، تهویهٔ اتوماتیک دوکاناله با پاکسازی هوا، چراغ‌های LED و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ خودران در این سدان برقی تویوتا گنجانده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا