خودرو

کراس اوور جیکو ۸ به روسیه رسید، چری تیگو ۹ با برند جدید در بازار


رسانه‌های روسی تصاویری از کراس‌اوور جدید جیکو ۸ در نمایندگی‌های فروش این برند واقع در روسیه منتشر کرده‌اند. این خودرو نسخه متفاوتی از چری تیگو ۹ است که در کشورمان با نام لوکانو ۸ عرضه خواهد شد.
همانند چری تیگو ۹، جیکو ۸ نیز به موتور دولیتری چهارسیلندر توربوشارژر با ۲۴۹ اسب‌بخار قدرت مجهز است. در حال حاضر این خودرو با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه DCT400 از Getrag به بازار عرضه می‌شود اما در آینده گیربکس اتوماتیک هشت سرعته خودکار FA840 از شرکت چینی Anhui Fuzhen روی آن نصب خواهد شد.
برخلاف بازار ایران که کراس‌اوورهای چینی تنها در یک نسخه عرضه می‌شوند، کراس‌اوورهای روسی همچون جیکو ۸ در قالب چند تیپ به بازار روسیه عرضه می‌شوند و جیکو ۸ نیز با سطح آپشن‌های پایه، متوسط و کامل به دست مشتریان روسی می‌رسد. این سه نسخه به ترتیب اکتیو، سوپریم و سوپریم V نام دارند.

هر سه تیپ جیکو ۸ در بازار روسیه به همراه سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه می‌شوند اما نسخه پرچمدار سوپریم V سیستم نوآورانه تمام چرخ محرک Torque-Vectoring را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که قابلیت بهتری برای تنظیم قدرت چهار چرخ دارد. با وجود آن جیکو ۸ یک کراس‌اوور پرچمدار محسوب می‌شود اما نسخه‌های عرضه شده از این خودرو به چین و روسیه فاقد مه‌شکن هستند. ممکن است لوکانو ۸ در بازار ایران، آپشن‌ مه‌شکن را نیز در خود جای دهد. قیمت جیکو ۸ در بازار روسیه از ۴.۵ میلیون روبل (سه میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان) آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا