خودرو

اقتصادی‌سازی پروژه‌ها و کاهش ارزبری، رویکرد اصلی ساپکو در سال ۱۴۰۳

عصر خودرو- مدیرعامل ساپکو در تشریح رویکردها و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت، ضمن اعلام هدف‌گذاری ارتقای ۲۰ درصدی تامین نسبت به سال گذشته، بر ارتقا و توسعه فرآیندهای مهندسی و تامین قطعات خودرو با رویکرد اقتصادی‌سازی پروژه‌ها و کاهش میزان ارزبری تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس،  کیانوش پورمجیب در نشست آغاز سال کاری، ضمن تشریح روند پیشرفت‌ پروژه‌های سال گذشته، برنامه‌های مهم این شرکت در تداوم مسیر موفقیت‌آمیز کنونی را برشمرد و بر اهتمام بیش ‌از‌ پیش مجموعه ساپکو بر دفاع از سنگر تولید و تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.
پورمجیب از هدف‌گذاری ارتقای ۲۰ درصدی تامین در سال جدید نسبت به سال گذشته خبر داد و با اعلام رشد ۶۸ درصدی تامین قطعات ایساکو از سوی ساپکو اظهار کرد: طبق برنامه ابلاغ شده ایران خودرو به ساپکو تمامی اقلام داخلی مورد نیاز ایساکو توسط ساپکو تامین خواهد شد.
وی افزود: در سال گذشته، با اهتمام ساپکو در فرآیند بهبود تامین، ۱۲۵ جلسه در سطح کارگروه‌ و کمیته‌های عالی به‌منظور تدوین نقشه راه میان ‌مدت تامین پایدار قطعات برگزار شده که خروج قطعه‌ با ریسک بالای تامین (تک‌سورس) از مصادیق مهم آن بوده است.
به‌گفته پورمجیب، این راهبرد با عنایت ویژه به اولویت‌های کیفی، تامینی و اقتصادی و محدودیت‌های ارزی از سال گذشته با شناسایی ۴۴۲قطعه‌-سازنده دارای ریسک بالا در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نتایج ارزنده‌ای در پی داشته است.
مدیرعامل ساپکو با تشریح مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه ساپکو در مدیریت بسته قیمت محصولات شامل تغییر سهم سازندگان، خودکفایی، تغییرات مهندسی، منبع‌یابی، مهندسی ارزش قیمت‌ تمام‌شده، مدیریت پرداخت و نیز مدیریت لجستیک بر اجرای تمام و کمال این پروژه و همچنین ضرورت بهینه‌سازی تولید محصولات تاکید کرد.
پورمجیب اجرای ۷۴ پروژه خودکفایی قطعات و مواد اولیه و همچنین بهبود متوسط پیمایش لجستیکی در سطح زنجیره تامین از ۳۲۰ کیلومتر به ۲۸۰ کیلومتر در سه سال گذشته را از جمله دستاوردهای ساپکو در سال‌های اخیر دانست.
وی با توجه به نقش ارزشمند‌ کیفیت، یک‌پارچه سازی و هم‌راستایی فرآیندهای کیفی ایران‌خودرو و ساپکو و همچنین بهره‌مندی دو شرکت از تجارب و درس‌آموخته‌های یکدیگر در حوزه کیفیت، اظهار کرد: بهبود شاخص کیفی قطعات به‌عنوان یکی از راهبردهای کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو در تولید محصولات از دلایل ادغام و تصدی هم‌زمان معاونت کیفیت ساپکو و ایران خودرو است.
مدیرعامل ساپکو در تشریح برنامه ساپکو در حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی سازمان در قالب پروژه طرح تحول دیجیتال ساپکو عنوان کرد: دست‌اندرکاران مربوط در استقرار پروژه SAP در فرآیندهای ساپکو به‌عنوان یکی از پروژه‌های زیرمجموعه طرح تحول دیجیتال باید به سرعت این پروژه را به اجرا برسانند.
وی ضمن بیان اهمیت تسریع در اجرای پروژه ارزیابی سطح بلوغ دیجیتال سازندگان در تسهیل قابلیت پیش‌بینی دقیق روند تامین سازندگان حداقل تا دو هفته بعد و همچنین ضرورت توسعه پلتفرم‌های تامین مالی زنجیره‌ای ازقبیل SCF را به‌عنوان اقدامی راهگشا در بالابردن دقت برنامه‌ریزی سازندگان برای تامین برشمرد.
مدیرعامل ساپکو در پایان گفت: از نقش شرکت ایتراک در فرآیند ارزیابی کیفیت قطعات و از پروژه‌های این مجموعه در توسعه ظرفیت‌های تست و آزمون قطعات حمایت می‌کنیم.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا