خودرو

تعیین تکلیف ۱۵ هزار نفر از ثبت‌نامی‌های سامانه/ ۲۷هزار خودروی وارداتی عرضه شد/ بالای ۱۳ هزار دستگاه خودرو وارداتی دپو داریم

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان این که تا به امروز حدود ۱۵ هزار نفر از ۳۰ هزار نفر سامانه خودروی وارداتی خود را انتخاب کرده اند، گفت: ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای وارداتی برقی انجام خواهد شد.
اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی؛ مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر این که وضعیت چه تعداد از ۳۰ هزارنفری که در سامانه برای خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند، تعیین تکلیف شده است، گفت: تا به امروز ۲۷ هزار دستگاه خودرو عرضه کرده ایم، نکته اصلی در این است که بسیاری از افراد ثبت نام کننده در سامانه دیگر هر مدل خودرویی انتخاب نمی کنند و منتظر هستند تا خودروی خاص و یا مورد علاقه شان وارد کشور شود.
وی افزود: تا به امروز حدود ۱۵ هزار نفر از ۳۰ هزار نفر سامانه خودروی خود را انتخاب کرده اند.
مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان کرد: در عرضه مازاد خودروهای وارداتی بالای ۱۳ تا ۱۴ هزار دستگاه خودرو برای سایر افراد عرضه کرده ایم که آنها انتخاب کرده اند.
ضیغمی گفت: افرادی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اند منتظر این نیستند که هر خودرویی عرضه شود.
وی توضیح داد: هم برای افراد عادی هم برای کسانی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اند خودرو وارد می کنیم. در حال حاضر خودروهای وارداتی بسیار زیادی هم در منطقه و هم در گمرکات وجود دارد، به طوری که بالای ۱۳ هزار دستگاه خودرو دپو داریم و فقط منتظر یک سری توافقات داخلی در وزارت صنعت و بانک مرکزی هستیم تا ترخیص انجام شود.
رییس سازمان توسعه تجارت در مورد واردات خودروهای جانبازان نیز گفت: ما کارهای مربوط به خودمان را انجام داده ایم، منتظر هستیم تا بانک مرکزی میزان تخصیص ارز را مشخص کند و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز دریافت کنند را تعیین کند تا در اسرع وقت بحث ثبت سفارش انجام شود.
ضیغمی در پاسخ به این سوال که چرا سامانه برای ثبت نام جدید خودروهای وارداتی باز نمی شود، گفت: باید ابتدا توافق میان وزارت صنعت و بانک مرکزی در مورد تخصیص ارز صورت گیرد.
مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان کرد: نزدیک به ۵۵۰۰ دستگاه خودرو برقی وارداتی موجود داریم که امکان عرضه آن فراهم است و ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای وارداتی برقی انجام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا