خودرو

شکایت دیگری علیه «تسلا» تنظیم شد

عصر خودرو- به تازگی شکایت دیگری علیه شرکت خودروسازی تسلا تنظیم شده که ادعا می‌کند طراحی «ناامن» خودروی این شرکت منجر به تصادف شده است.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در سال ۲۰۱۸، مالوری هارکورت که یک زن باردار و صاحب یک تسلا مدل X بود، در شرایط نسبتا وحشتناکی قرار گرفت.
به نقل از آی‌ای، هارکورت که هشت ماه و نیم باردار بود و همسرش آدام در اوایل همان ماه یک تسلا مدل X خریداری کردند و به ادعای تسلا مبنی بر اینکه این خودرو ایمن‌ترین خودروی شاسی بلند در بازار است، اعتقاد داشتند.
با این حال، این وسیله نقلیه برخلاف ادعاهای شرکت عمل کرد. در روز ۲۷ دسامبر سال ۲۰۱۸، تنها دو روز پس از کریسمس و چهار روز پس از خرید این خودرو، پسر دو ساله هارکورت توانست ماشین را روشن کند، به سمت جلو حرکت کرد و به مادرش در خانه‌شان در سانتا باربارا، کالیفرنیا برخورد کرد.
اکنون، هیئت منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا تسلا به دلیل کلاهبرداری از مصرف کننده به دلیل تبلیغ نادرست فناوری مدل X به عنوان خودروی ایمن و سهل‌انگاری برای وجود نقص‌های ادعا شده در طراحی نرم‌افزار خودرو، مقصر است یا خیر.
بر اساس خلاصه محاکمه، پسر هارکورت پا روی پدال ترمز گذاشت و ماشین روشن شد. این مدل X با سرعت بیش از هشت مایل در ساعت به سمت هارکورت به جلو حرکت کرد.
وقتی تسلا به او برخورد کرد، هارکورت عملا زمانی برای نشان دادن واکنش نداشت. او همسایه‌های آن طرف خیابان را برای دریافت کمک صدا زد و از کسی خواست که با ۹۱۱ تماس بگیرد.
یک هفته بعد دخترش را نارس و با لگن شکسته به دنیا آورد. وکلای هارکورت این زایمان را به دلیل جراحات وارد شده به او به عنوان یک زایمان «طاقت‌فرسا» توصیف کردند.
سلب مسئولیت
هارکورت، شکایتی علیه تسلا تنظیم کرد و ادعا کرد که طراحی ناایمن خودرو منجر به تصادف شده است. برخلاف خودروهای معمولی، خودروهای برقی تسلا سوئیچ یا کلید احتراق برای روشن یا خاموش کردن ندارند.
تسلا این موضوع را رد و انکار کرد که تسلا مدل X 2018 نقصی داشته است. این شرکت استدلال کرد که جراحات هارکورت نتیجه سهل‌انگاری خود خانم هارکورت در رها کردن پسرش بوده است. تسلا ادعا می‌کند که «قابلیت‌های پیشرفته کمک راننده» این وسیله نقلیه با کاهش گشتاور موتور و کاهش سرعت خودرو جان مادر را نجات داده است.
محاکمه این پرونده در روز ۱۱ آوریل آغاز شد و هیئت منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا تسلا مقصر این تصادف است یا خیر. هارکورت به دنبال دریافت مبلغ نامشخصی از خسارت هزینه‌های پزشکی، ناراحتی عاطفی و سایر هزینه‌ها است.
تسلا به تازگی در مورد ایمنی خودروهای خود مورد توجه قرار گرفته است. در اوایل این ماه، تسلا یک دعوای حقوقی دیگر در کالیفرنیا را با پرداخت مبلغی نامشخص حل و فصل کرد. والتر هوانگ، مهندس اپل در سال ۲۰۱۹ بر اثر تصادف مدل X در حین رانندگی خودکار کشته شده است.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا