خودرو

وداع خودروی محبوب ایرانی‌ها با بازار در ۱۴۰۳؛ گزینه جایگزین ایران‌خودرو برای متقاضیان چیست؟

محصول محبوب ایران‌خودرو امسال از بازار خارج می‌شود تا از این به بعد متقاضیان تنها امکان خرید مدل دست دوم آن را داشته باشند.
پژو ۲۰۶ تیپ دوم صفر کیلومتر امسال با بازار خودرو خداحافظی می‌کند تا متقاضیان بیش از پیش دل تنگ این خودروی جذاب شوند. بخوانید… (تصویر) خرید سه خودروی ایران‌خودرو رویایی شد! قیمت محصولات ایران‌خودرو شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / قیمت پژو ۲۰۷ چند؟ خودرو‌های جدید تولید ایران قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تارا چند؟ پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
به گزارش اقتصادنیوز، بررسی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو در نیمه دوم ۱۴۰۲ نشان می‌دهد خودرویی که زمانی عنوان ارزان‌ترین محصول ایران خودرو را یدک می‌کشید، در بازه زمانی یادشده حدود ۲۸ درصد رشد قیمت را تجربه کند.
این خودرو در اولین هفته از پاییز ۱۴۰۲ با قیمتی حدود ۴۶۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شد. بررسی قیمت این محصول آبی‌های جاده مخصوص در هفته پایانی اسفند پارسال نشان می‌دهد متقاضیان برای خرید آن باید حول و حوش ۵۹۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردند؛ بنابراین شاهد هستیم قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو طی ۶ ماه نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان افزایش یاقته است.
بیشترین رشد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازار مربوط به بازه زمانی ۳۰ آذر تا ۱۲ بهمن سال گذشته است. این محصول پُرتقاضای بازار طی حدود ۴۰ روز رشد قیمت حوالی ۹۰ میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرده است. متقاضیان در شب یلدا سال گذشته می‌توانستند پژو ۲۰۶ تیپ دو را با پرداختی حول و حوش ۴۸۵ میلیون تومان در اختیار بگیرند. این محصول ایران خودرو در حوالی نیمه بهمن حدود ۵۷۵ میلیون تومان در بازار قیمت خورد؛ بنابراین رشد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازه زمانی ۳۰ آذر تا ۱۲ بهمن به زبان درصد حول و حوش ۱۹ درصد رشد کرده است.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو در پاییز سال گذشته بین ۴۶۰ میلیون تا ۴۸۵ میلیون تومان نوسان داشته است. این روند در زمستان پارسال بین ۴۸۵ میلیون تا ۵۹۵ میلیون تومان بوده است؛ بنابراین پژو ۲۰۶ تیپ دو زمستان داغی را تجربه کرد. به نظر می‌رسد بخشی از این اتفاق با خداحافظی پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر کیلومتر با بازار مربوط باشد. متقاضیان با توجه به اتمام عرضه پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازار خودرو ترجیح دادند تا خرید خود را جلو بیندازند. افزایش تقاضا برای پژو ۲۰۶ تیپ دو در حالی که عرضه آن در بازار با کاهش همراه بود سبب شده تا نمودار قیمتی این محصول محبوب ایران خودرو در زمستان بازار خودرو با جهش همراه باشد.
ایران خودرویی‌ها تولید پژو ۲۰۶ تیپ دو را در سال ۱۴۰۱ متوقف کردند تا حدود دو سال پیش آبی‌های جاده مخصوص با تولید خانواده پژو ۲۰۶ وداع کرده باشند، اما هنوز شاهد هستیم که مدل صفر پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازار خودرو در دسترس متقاضیان قرار داشت.
پیش بینی می‌شود حضور این خودروی محبوب محدود به نیمه اول سال جاری شود تا کم کم بازار خودرو خود را برای برگزاری مراسم وداع با پژو ۲۰۶ تیپ دو آماده کند.

متقاضیان خاطرات خوشی را از این محصول ایران خودرو در ذهن دارند. با توجه به برنامه ریزی آبی‌های جاده مخصوص به نظر می‌رسد متقاضیان باید تداوم این خاطرات خوش را با خانواده پژو ۲۰۷ ادامه دهند.
آن طور که از ایران خودرو خبر می‌رسد پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و سقف پانوراما (شیشه ای) ارتقا قرار است به عنوان ارزان‌ترین عضو خانواده ۲۰۷ از سوی ایران خودرو در دسترس متقاضیان قرار گیرد هر چند که تا مدتی متقاضیان می‌توانند سایر اعضای خانواده پژو ۲۰۷ را که در سال گذشته تولید شده از بازار خریداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا