خودرو

شیائومی پس از فروش بی‌سابقه سراغ یک کرس‌اور می‌رود/ عکس

استقبال مناسب مشتریان نخستین محصول شیائومی در چین، باعث شده است تا پروژه دومین خودرو شیائومی نیز شکل بگیرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شیائومی طی هفته‌های گذشته، عرضه نخستین اتومبیل خود را به بازار چین آغاز کرده است. استقبال مناسب مشتریان از این خودرو، باعث شده است تا پروژه دومین خودرو شیائومی نیز شکل بگیرد. براساس گزارش رسانه‌های چینی، دومین خودرو شیائومی در فرم بدنه کراس‌اوور به تولید خواهد رسید.

براساس گزارش دیجیاتو، بیش از ۱۰۰ هزار مشتری سدان برقی شیائومی SU7 را تا پایان ماه مارس سفارش داده‌اند. شاسی‌بلند الکتریکی شیائومی نیز براساس پلتفرم ماژولار مودنا ساخته خواهد شد که زیربنای مدل SU7 است. البته هنوز مشخصات فنی دقیق این مدل فاش نشده است. شیائومی با افزایش تولید خودروهای الکتریکی، به جنگ رقبای چینی خود خواهد رفت. برندهای بی‌وای‌دی، نیو، هاوال و ایکس‌پنگ برندهای شناخته شده چینی در حوزه تولید خودروهای الکتریکی هستند.
براساس اعلام منابع چینی، کراس‌اوور شیائومی با پیشرانه هیبریدی نیز به بازار عرضه خواهد شد. این تیپ از قوای فنی پلاگین هیبریدی بهره خواهد برد. خبرنگاران چینی حدس می‌زنند که دومین خودرو شیائومی از مشخصات فنی مشابه مدل SU7 بهره خواهد برد. باتری این خودروها از نوع نیکل – کبالت – منگنز ساخت CATL با ظرفیت ۱۰۱ کیلووات ساعت است. دو موتور الکتریکی با قدرت ۶۷۳ اسب‌بخار، انرژی خود را از این باتری دریافت می‌کنند. برد شیائومی SU7 نیز در بیشترین حد ممکن، ۸۰۰ کیلومتر است.

تصاویری که به عنوان رندر از کراس‌اوور شیائومی منتشر شده‌اند، شباهت بسیاری میان مدل کراس‌اوور و مدل سدان این شرکت را نشان می‌دهند. خبرنگاران چینی حدس می‌زدند که مدل کراس‌اوور از درب‌های عقب لولا شکل بهره می‌برد که خلاف جهت یکدیگر باز می‌شوند. همچنین ممکن است این خودرو از آرایش صندلی‌های ۷ نفره بهره ببرد، موضوعی که هنوز تایید نشده است.

دومین خودرو شیائومی در سال جاری معرفی خواهد شد اما به احتمال زیاد تولید آن از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. شیائومی هنوز خط تولید مستقل خود را ندارد و برای مونتاژ خودروهایش، از کارخانه بایک استفاده می‌کند. در حالی که شیائومی صد هزار سفارش را برای خودرویش دریافت کرده است، کارخانه بایک می‌تواند سالانه ۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند. بدیهی است که در حال حاضر تمرکز اصلی مدیران ارشد این شرکت بر راه اندازی فروش مدل جدید نیست، بلکه افزایش ظرفیت تولید است.

۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا