خودرو

خریداران حواله پارس بازنده اصلی این روزهای بازار


قیمت محصولات خانواده پارس روز گذشته (۲۹ فروردین) به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کردند تا خریداران غیرقانونی حواله پارس، بازنده اصلی این اتفاق شوند.
روز گذشته (۲۹ فروردین) شرکت ایران خودرو در آخرین فراخوانش برای تکمیل وجه که مربوط به خانواده پژو پارس بود، قیمت های جدیدی برای این سدان مجبوب در نظر گرفت. در این راستا حواله داران و خریداران پارس XUP و XUP سفارشی ELX مجبور شدند تا به ترتیب حدود ۱۵۰ و ۱۹۰ میلیون بیشتر برای تحویل خودرویشان پرداخت کنند.
در این میان اما بازنده های اصلی افرادی بودند که به طمع بهره وری از فاصله میان قیمت کارخانه و بازار اقدام به خرید حواله تیپ های مختلف پارس کردند و حالا باید انتظارات خود را از سودی که مدنظر داشتند پایین تر بیاورند. این دست افراد که اکثرا دلال نیز هستند روز گذشته سعی داشتند تا با ایجاد آگهی های تقلبی در پلتفرم های فروش خودرو موجب گرانی شوند اما افت قیمت دلار و همچنین نبود مشتری باعث شد تا نقشه آن ها در تغییر قیمت ها نتیجه ندهد. به این ترتیب با وجود افزایش قیمت شدید کارخانه خانواده پارس، در بازار اما اتفاق عجیبی رخ نداد و حداکثر شاهد رشد ۱۰ میلیونی تیپ های مختلف این سدان محبوب بودیم.
به این ترتیب باید دید که در روزهای آتی و با انتشار شرایط فروش دیگر خودروهای تولید داخل و مونتاژی، دولت چه میزان افزایش قیمت را برای آن ها در نظر گرفته و حاشیه سود آن ها در بازار به چه میزان خواهد رسید.
بیشتر بخوانید :
قیمت روز خودرو
قیمت جدید پارس XU7 پلاس برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد + افزایش قیمت
در بین محصولات ایران خودرو، سورن پلاس فول بیشتر از دیگر خودروها و حدود ۸ میلیون افت کرد. از طرفی دیگر اما شاهد افزایش قیمت پارس XUP، پارس تیوفایو، دنا پلاس اتوماتیک آپشنال و تارا اتوماتیک V4 بودیم.
ساینا دوگانه سوز، کوییک اتوماتیک و شاهین از گروه سایپا نیز به ترتیب ۴، ۶ و ۷ میلیون ارزان تر شدند.
در بازار چینی ها نیز فونیکس FX، دیگنیتی پرایم  و هایما S7 پلاس بیشتر از همه و به ترتیب ۴۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون کاهش قیمت را تجربه کردند. در طرف دیگر ماجرا اما ریسپکت ۲ حدود ۲۰ میلیون گران تر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا